Tak semua yang kita nak kita akan dapat dan tak semua yang kita ada akan kekal sampai bila-bila.

our first week at kistarp !


holla !

hoho, long time no see ! okay first of all, aku taktau nak mulakan cerita dari mana. sama ada dari A dulu atau dari Z dulu hm? ok. so aku akan cerita la sepanjang hari hari kami selama seminggu ni sekolah baru. auch. sekolah? aku sebut sekolah , mesti nanti kena bash. "its college! not sekolah" . haha K.

first day

pepagi lagi kena bertolak dari shah alam, kalau aku sebut pepagi mesti ugais fikir around 9 or 10 pm like that right? haha you wrong! subuh subuh tu weh?!?!?!?!?! hahahahaha , kelakar betul. tapi memang tak lena pun tidur. neves. kitaorang punya group pun kecoh naw naw .

so sepanjang perjalanan , memasing macam

"KAU KAT MANA?!"
"SAPA DAH SAMPAI?!"
"WEH TUNGGU AKU!!"
"WEH NAK TERBERAK , TERBERANAK, TERMUNTAH"

dan segala apa benda di mentionnya pada hari kejadian. haha , tahpape. masuk masuk je pagar utama , THERE IS SO SO SO MANY BOYS AT THE GATE . tengok dorang pakai coat , so dah boleh agak diorang mpp kistarp. gila tebal muka zzz , sorry bukan menggatal tapi malu. kau boleh beza kot antara dua tu. lelagi cermin kereta aku tak tinted. kau rasa? anyway mpp is majlis perwakilan pelajar. mpp ni kalau kt sekolah rendah menengah dulu lebih dikenali sebagai pengawas.

so dah parking kereta,gerak la ke dewan, depan dewan pun ada mpp jugak yang menyambut orang. haha tebal muka lagi haih. lantak la bukan kenal aku pun haaaa, masuk masuk nampak la orang yang tinggi , paling aku kenali. haha , nampak iana so sebelah dia mesti liza. jadi kami pun bertepuk tampar sebab excited jumpa. lama tak jumpa.

tepat tepat aku masuk,terus kena pergi daftar. well~ , bapak ramai gila.gila.gila.gila.gila. ceyy, time pendaftaran ni la jumpa semua orang yang dari samtaj , ada anie , wana , noi , juju . sorry tak jumpa bella. bapak cepat dia dah daftar dulu.

so , skip pasal pendaftaran bcs its kinda boring~

dah masuk asrama,kitaorang kena pergi makan dulu sebelum warden tentukan dorm untuk kitaorang. jauh naw naw jarak dewan dengan asrama. haih boleh kurus. pergi dm , kitaorang jalan sambil gelak gelak , dengan selamba badak je kitaorang masuk dm pakai kasut?!?!?!?!!?!??!!!!!! , padahal kt samtaj dulu pun masuk dm bukak kasut. 

"WEH BUKAK KASUT LA" - anie
"AHAHAHAHHAHAHA" - semua

terkedek kedek kitaorang keluar balik dm tu , ada budak nampak , dorang gelakkan kitaorang. mesti dorang ingat kitaorang first time duduk asrama padahal dah 5 tahun............

skip cerita, anie noi dengan juju satu dorm , bella sorang , aku sorang. haha 3 ekor tu satu dorm , huntungnya. bilik kitaorang kt tingkat 2. and blok khas unuk lower six , lower six senang dapat air , even blok lama tapi kemudahan cukup. dekat dengan surau pun bonus untuk kitaorang. ada bilik rehat kat bawah , lebih kurang macam dorm djah kt samtaj. haha tandas pun , dalam tandas ada shower . 

next day 


ada banyak benda yang aku nak story,tapi bila balik rumah nak tulis , aku dah lupa? okay. sadis. ni ha , cerita aku dengan anie.

hahahahahaha

kitaorang ngantuk gila lepas maghrib tu tau, plus suraunya ada aircond , ya ampun lagi terbuai buai. lepastu dah habis zikir doa semua , memasing sembang and ada yang tidur , aku dengan anie sembang la kejap en tetiba dedua diam.

dedua termenung. 2 minit jugakla termenung.

tiba tiba..

anie gelak.

"weh, kau perasan tak" lepastu dia sambung gelak sampai muka dia merah.

"apa dia?" aku gelak sekali. sebab dia gelak , so aku pun terikut gelak. sebab aku ni mudah terhibur. semua benda aku gelak.

"kita ni macam budak form 1 baru masuk asrama. orang lain semua sebok sembang,kita termenung muka macam budak form1 yang takde kawan"

dan kami pun tergelak terkekek kekek sebab aku pun baru perasan kitaorang bedua je macam budak bodoh kat situ. termenung je. hahahahahahaha bukan apa,sebab ngantuk. hm

first time at 'cafe'

sana tak panggil kantin,dia panggil cafe. kita layankan je la ye. so hari first memasing bajet kenyang padahal lapar sebab taknak pergi kantin. alahai, semua pergi koop je. tapi aku dengan wana peduli apa, sebab lapar. hahaha tapi tu first day je la makan bedua dengan wana. 

hari seterusnya , pergi dengan iana and liza. otw nak jalan tu,aku dengan liza je gelak gelak buat lawak pebende semua,iana senyap je

"kau asal iana?"
"korang ni cuba diam sikit"
"hashtag iana matured , iana kalau otw nak pergi kantin je mesti jadi matured"

dan kami bertiga pun gelak di tengah tengah jalan. pfttt hahahahaha

dewan kistarp.

Since we all will go through the 'orientasi' for 2 weeks , duduk dewan pun 2 weeks la babe. dewan dia kalau dah menjelang tengahari,dia punya panas jangan cerita la. orang cina siap bawak apa tu yang kipas ada beteri tu. taktau la apa menatang tu punya nama. haritu wana hantar ws kat group cakap nak bawak kipas,punya la ingat kipas bateri tu, rupanya hand fan. hahahaha wana ni buat gempak je.

 nak cerita semalam punya, kitaorang duduk belakang orang cina tau. dorang ni budak science . tengah tengah ceramah tu, dorang tidur , ada yang main game counterstrike. part tido la tak boleh blah. lama pulak tu?!!!????!!!!! noi dengan anie pergi tangkap and rakam dorang tidur masuk ws story. kwasam betul dua ekor ni. hahahahaha, bella cerita kat mak dia , mak dia cakap "orang cina mana nak dengar kalau orang melayu yang bagi ceramah" , hm logik. hahahaha

ada yang kalau cina hensem hensem tu 

"weh aku nak islamkan dia ni."

hahahahaha , aduh member member aku ni , memacam. tapi nak pendekkan cerita , not bad la our first week. masa hari apa eh , our counselor mention pasal etika pemakaian. time dia nak bagi example untuk lelaki, dia suruh lelaki tu berdiri kat depan. time perempuan dia mention gak semua , terutama pasal kasut, so memasing la sorok kasut sebab kasut dorang major ramai bukan kasut sarung , aku pun macam

"yeah aku kasut sarung"

bangga la tengok kasut diri sendiri kan, padahal tak sedar diri tu aku duduk tepi so counselor tu 
"ha contohnya dia ni" 

'WEH DIA NAK SURUH AKU BANGUN KE?' 
'TU LA KAU TENGOK KASUT KAU BUAT APA. YENGKALI SOROK JE LA'
'HABISLA TAMAT RIWAYAT KAU'

hati aku berkata kata..


aku macam nak taknak je bangun , acah acah lambat lambat bangun, last last counselor tu teruskan peringatan dia. phew. lega babe. idokler aku nak kena bediri kat depan orang ramai tu semata nak tunjuk kasut -_____-

asyik cerita happy je. sedih takde pulak , tipulah takde cerita sedih kan,tapi takpela,biar la diri sendiri je tau. kalau nak public , kena bukak cerita happy happy je kekekekeke.

so next week, orientasi untuk minggu kedua and minggu pertama orientasi untuk asrama punya. goodluck for me. moga Allah permudahkan urusan.


salam.



hafiza ahmad.

Share: